ABIHAZIM's FotoPage

By: ABI HAZIM

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  >  >>]    [Archive]
Friday, 22-Oct-2004 00:00 Email | Share | | Bookmark
MPV Baru

MPV Baru ku
Setelah menunggu kira-kira 3 minggu, kereta yang ditempah sudah sedia untuk diambil. Setelah membersihkan kereta lama yang akan di " trade-in", PokNeng memandu ke car dealer. Wah..disana telah menunggu kereta baru dengan nombor plate ditempah khas dengan bayaran RM300 ... 8**8. Seorang juruteknik memberikan taklimat bagaimana menggunakan MPV tersebut terutama jika mahu menukar tayar jika ianya pancit kerana saiznya yang agak besar, tentu sukar untuk tayar.

Setelah menandatangani dokumen-dokumen, dengan Bismillah...MPV baru dipandu keluar dengan berhati-hati menuju ke stesen minyak.


Sunday, 10-Oct-2004 00:00 Email | Share | | Bookmark
Nostalgia Part 1. Lampu Gaslin

101. Lampu Gaslin
Sebelum adanya elektrik, selain pelita, lampu gaslin digunakan untuk menerang rumah. Lampu ini menggunakan minyak tanah sebagai sumber bahan bakarnya. Sementara mentolnya diperbuat dari sejenis kain khas yang seakan-akan kain nylon. Cap "Butterfly" merupakan cap yang biasa diperolehi waktu itu.

Minyak tanah akan dimasukkan ke dalam bekas yang terletak di bahagian bawah lampu. Minyak ini akan dipam dengan menggunakan pam yang kelihatan seakan-akan pam basikal. Mentol kain nylon perlu dipasang dengan mengikatkannya ke bahagian serombong lampu. Percikan halus minyak tanah akan keluar melalui serombong ini lalu membakar mentol tersebut.

Selepas adanya bekalan elektrik, lampu gaslin telah kehilangan fungsinya.


Wednesday, 4-Aug-2004 00:00 Email | Share | | Bookmark
Jambu Bol

 
 
 
View all 5 photos...


Friday, 23-Jul-2004 00:00 Email | Share | | Bookmark
Menjulang ke awan biru

kalau lah gugur sebiji masa ni...


Sunday, 18-Jul-2004 00:00 Email | Share | | Bookmark
Persiapan Raya...

Hijau ...warna tema raya tahun ini.
Hai awalnya sedia nak raya....macam tak sabar-sabar aja.Bukan gitu. Raya tahun lepas, pakai baju raya tahun sebelumnya. So lepas 2 tahun pakai, so tahun ni nampaknya kena tukar...anak-anak pun dah membesar. Baju dua tahun lepas dah tak sesuai lagi. Walaupun masa buat dulu dibesarkan sikit saiznya. bagi saya pulak, lemak-lemak yang diternak kat pinggang juga dah makin membiak...seluar dolu tu tak muat lagi...heheheh.

Nak tempah pun mesti awal..kalau lambat...susah tukang jahit nak terima. Beli awal..harga kain lebih murah..upah jahit pun murah..hati pun selesa. Tak tergesa-gesa.



[<<  <  [1]  2  3  4  5  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net